Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(56)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(55)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(29)
WP130 (św. Wincentego 85)
(27)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Chłosta-Sikorska Agnieszka
(2)
Gadocha Marcin
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Popiołek Bożena (1962- )
(2)
Potyrała Katarzyna
(2)
Rogoż Michał
(2)
Tomczyk Łukasz
(2)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(2)
Adamek Irena
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Budrewicz Tadeusz (1951- )
(1)
Budrewicz Zofia (1951- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chrobak Małgorzata
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czakon-Tralski Dorota
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Giza Natalia
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Jastrzębski Jarosław
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kaźmierczak Danuta
(1)
Konarska Joanna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosek Jakub
(1)
Kościółek Maria
(1)
Koźlik-Rączka Anna
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Kurowska Barbara (pedagogika)
(1)
Kurowska Barbara (rusycystyka)
(1)
Kwatera Anna
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Martyka Anna
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mazur Jadwiga (socjologia)
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Ostasz Maria (1941- )
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pawłowska-Jaroń Halina
(1)
Pieniążek Marek (1970- )
(1)
Rojek-Adamek Paulina (1976- )
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna (1973- )
(1)
Sala Krzysztof
(1)
Sienko Maria (literaturoznawca)
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Slany Katarzyna (1983- )
(1)
Stawiński Piotr (1959- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szczerbowski Tadeusz (1960- )
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szumiec Magdalena
(1)
Tomczyk Justyna (socjologia)
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Trusz Sławomir
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Walecka-Rynduch Agnieszka (politologia)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wantuch-Matla Dorota
(1)
Wasiuta Olga
(1)
Włoch Anna
(1)
Włodarczyk Ewelina
(1)
Zawisza Ewa
(1)
Zawisza-Masłyk Ewa
(1)
Zbyrad Teresa
(1)
Śliwa Ewa (pedagogika)
(1)
Żmijewska Ewa (pedagog)
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(4)
Rodzina
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko głuche
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Obyczaje i zwyczaje
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie codzienne
(2)
Andragogika
(1)
Artyści
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Ceremoniał dworski
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chrzest
(1)
Chłopi
(1)
Czartoryski, Witold Adam (1822-1865)
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Działyńscy (rodzina)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja architektoniczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigranci
(1)
Empatia
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Fizycy
(1)
Getto krakowskie
(1)
Guwernantki i guwernerzy
(1)
Heavy metal
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Internet
(1)
Jan III Sobieski król Polski ; 1629-1696)
(1)
Jednostki miar
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język francuski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język rosyjski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kontrkultura
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lateralizacja
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Literatura paranetyczna
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Małżeństwo
(1)
Media w edukacji
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(10)
1701-1800
(4)
1801-1900
(4)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1918-1939
(2)
1-100
(1)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Wielka Brytania
(3)
Holandia
(2)
Irlandia
(2)
Niemcy
(2)
Prusy Królewskie
(2)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Bułgaria
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Malbork (woj. pomorskie)
(1)
Małopolska
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Westfalia (Niemcy)
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(18)
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(5)
Biografia
(2)
Raport z badań
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura grozy
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Historia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 681)
Na książce wyłącznie błędny .
Bibliogr. przy częściach.
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy oraz interpretacji badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52766 (1 egz.)
Kaucja: 36,11 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 944)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [208]-232.
Książka stanowi naukową refleksję nad zagadnieniem patologii społecznych i zagrożeń w rodzinie. Problematyka pracy pozwala wskazać jej cele - analizę patologii i zagrożeń występujących we współczesnych rodzinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57962 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1000)
Bibliografia na stronach 293-[306]. Indeks.
Książka w sposób kompleksowy ukazuje sieć różnorodnych relacji pomiędzy pisarzami ojcami a ich córkami uprawiającymi również niwę literacką. Autor zrekonstruował sieć różnorodnych biografii, odtwarzając losy siedmiu ojców pisarzy oraz ich córek. W wielu wypadkach przecierał szlaki dotąd nieznane, dokonując swoistych ekshumacji biograficznych i historycznoliterackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58468 (1 egz.)
Kaucja: 33,99 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 783)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja ukazuje różne obszary kształcenia doświadczeń, wiedzy i rozwoju dziecka, uwzględniając współczesne potrzeby małego odbiorcy, treści nauczania, metody i formy pracy najbardziej efektywne, które są prezentowane w teorii i praktyce pedagogicznej. Autorzy prezentują krytyczną dyskusję nad współczesnym podręcznikiem dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Prace Monograficzne 783
Iwona Czaja-Chudyba „Zagubione wartości – mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej”; Anna Szkolak-Stępień „Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji”; Bożena Pawlak „Możliwości i głębokość przetwarzania informacji w toku pracy z podręcznikiem”; Beata Drwal „Możliwości indywidualizacji w pracy z podręcznikami”; Maria Janas „Twórcze myślenie w podręcznikach edukacji zintegrowanej”; Katarzyna Myśliwiec „Nauczyciel – kreator świata przedstawionego w e-podręcznikach i multibookach”; Jovita Vaškevič-Buś „Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego”; Anna Zadęcka-Cekiera „Humor w podręcznikach szkolnych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziwny jest ten świat, czyli o wizji świata w zadaniach matematycznych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych”; Ingrid Paśko „Przydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego”; Monika Glanowska, Bernadeta Kosztyła, Monika Waligóra „Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej”; Monika Nęcka „Ikonosfera podręczników szkolnych na przykładzie Elementarza Mariana Falskiego”; Urszula Dworska-Kaczmarczyk „Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie”; Ewa Żmijewska „Tożsamość kulturowa – wizja świata w wybranych elementarzach dla mniejszości”; Justyna Wojniak „Edukacja równościowa w szkole. Wątki antydyskryminacyjne w polskich podręcznikach dla pierwszego etapu kształcenia na tle wybranych krajów Unii Europejskiej”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 972)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Jedna praca w języku białoruskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Zamieszczone w tomie teksty dotyczą struktur państwa (Polski i Białorusi), węziej kwestii duchowości, postaw religijnych młodzieży studenckiej i rodziny, seksualności, dysfunkcji w relacjach społecznych, sytuacji osób dotkniętych skutkami chorób. Prezentują zatem zróżnicowaną tematykę i w pewnym stopniu różne podejście metodologiczne, wyznaczone przez charakter zainteresowań badawczych ich Autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57950 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 955)
Bibliografia, netografia na stronach 187-222.
Dostępna również jako e-book.
Autorka omawia szczegółowo literaturę angielską XVI w., w której wiele dzieł poświęconych jest kobiecie i jej roli w życiu społecznym i politycznym tego wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57933 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 629)
Bibliogr. s. 229-236.
Obszerne studium teoretyczno-empiryczne, dotyczące problemu wspomagania dzieci przejawiających problemy w uczeniu się, łączące wiedzę z zakresu neuropsychologii, psychologii rozwojowej oraz pedagogiki.Autorka postawiła sobie ambitne zadanie polegające na empirycznej weryfikacji skuteczności nowatorskiej metody terapeutycznej, przeznaczonej do psychomotorycznej stymulacji rozwoju dzieci z trudnościami w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 805)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 551-577. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem tej pracy jest przedstawienie profesury zwyczajnej jako instytucji prawnej, umiejscowionej w strukturze organizacyjnej państwowych szkół akademickich, ale stanowiącej też w pewnym sensie część administracji państwowej. Monografia ta jest przede wszystkim pracą z zakresu historii administracji i historii prawa. Poza wypełnieniem istotnej luki badawczej ma w zamyśle dostarczyć usystematyzowanego materiału porównawczego dla potrzeb różnych dyscyplin naukowych. Praca ma charakter pionierski i jest owocem wieloletnich badań autora nad systemem szkolnictwa akademickiego II Rzeczypospolitej. Opracowanie ma niemal wyłącznie charakter źródłowy, a podstawę ustaleń stanowią głównie akty normatywne państwa polskiego z okresu międzywojennego oraz wyroki Najwyższego Trybunału Administracyjnego. Prace Monograficzne 805
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 974)
Bibliografia na stronach 128-[132].
Dostępna również jako ebook.
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57841 (1 egz.)
Kaucja: 17,20 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 718)
Aneks s. 201-234.
Bibliogr. s. 192-200.
Migracja to nie tylko problem demograficzny, socjologiczny czy ekonomiczny. Autorzy analizują edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euromigracji zarobkowych rodziców w kontekście jakości funkcjonowania dzieci w rodzinie, w szkole i grupie rówieśniczej. W badaniach wykorzystano metodę wywiadu swobodnego.
Obraz sytuacji edukacyjnej dzieci migrantów * wahadłowych w publikacjach prasowych * i naukowych (Ireneusz Kawecki, Anna Kwatera) * Migracja obywateli polskich do krajów * Europejskiego Obszaru Gospodarczego * Migracja wahadłowa i jej charakterystyka * Obraz "eurosieroctwa" w percepcji publicystów i badaczy * Świat osób badanych: opisy przypadków (Sławomir Trusz) * Patrycja (lat 15) * Judyta (lat 12) * Michał (lat 8) * Marek (lat 16) * Nadia(lat 12) * Oliwią (lat 13) i Alina (lat 13) * Aneta(lat 10) * Motywy migracji cyrkulacyjnych i ich uwarunkowania * (Anna Kwatera) * Rodzinne decyzje migracyjne (Bożena Majerek) * Udział osoby badanej w przygotowywaniu wyjazdu * Akceptacja vs opór dziecka wobec migracji rodzica * Edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje * euromigracji zarobkowych rodziców dla jakości * funkcjonowania dzieci (Sławomir Trusz) * Środowisko rodzinne * Środowisko szkolne * Środowisko rówieśnicze * Środowisko intrapsychiczne - schematy "ja" i poczucie * własnej wartości dzieci euromigrantów * Podsumowanie * Szkoła wobec dzieci po wyjeździe rodziców za granicę: * działania edukacyjne i formy udzielanego * przez nią wsparcia (Anna Kwatera) * Ścieżki edukacyjne dzieci migrantów wahadłowych * (Ireneusz Kawecki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 987)
Bibliografia, netografia na stronach 164-[173].
Celem książki jest identyfikacja trendów w polityce rozwoju zawodowego kadr w organizacjach systemu bezpieczeństwa narodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57938 (1 egz.)
Kaucja: 20,07 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52785 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 537)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 198-[204].
Autorka podjęła pionierskie, szeroko zakrojone badania dotyczące rozumienia przez dzieci niesłyszące tekstów z podręczników szkolnych. Wyniki ujawniły ogromne braki, a nawet nieprzydatność pomocy naukowych pisanych z myślą o uczniach z wadą słuchu. Ta nowatorska i bardzo ważna dla praktyki pedagogicznej pozycja ukazuje przyczyny trudności w korzystaniu przez dzieci z uszkodzonym słuchem z tekstów pisanych, zawiera cenne propozycje zasadniczych zmian w programach kształcenia specjalnego. Zawarte w publikacji tezy będą z pewnością przydatne dla autorów kolejnych opracowań. Jej adresatami są zarówno rodzice, jak i nauczyciele oraz instytucje odpowiedzialne za kształcenie dzieci niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 950)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dostępna również jako e-book.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"Artyści i sceny..." to praca interdyscyplinarna - choć z wyraźnym przechyłem w stronę analiz okołoliterackich - podejmująca różnorodną tematykę: od estetyki i performatywności, poprzez elementy historii gatunku, po wyrafinowane studia nad inspiracjami i toposami metalowych opowieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57948 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 587)
Bibliogr. s. 129-136.
Z recenzji To dzieło nowatorskie i bardzo ważne dla praktyki pedagogicznej. Dotyka niezwykle żywotnych, pilnych do realizacji spraw. Polecam ją zwłaszcza rodzicom i nauczycielom dzieci pięcioletnich oraz instytucjom odpowiedzialnym za kształcenie tych dzieci. Anna Zofia Kowalska. Książka adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego oraz wszystkich zainteresowanych problematyką ryzyka dysleksji i udzielaniem wczesnej pomocy dziecku zagrożonemu niepowodzeniami w nauce czytania i pisania.
Rozdział I * Dysleksja i ryzyko dysleksji - podstawy teoretyczne * 1.Rozwój zainteresowań problematyką dysleksji * 2.Ewolucja poglądów na przyczyny dysleksji * 3.Ryzyko dysleksji - charakterystyka zjawiska, przegląd badań * Rozdział II * Psychoruchowe uwarunkowania nabywania umiejętności czytania i pisania * 1.Trudności w pisaniu uwarunkowane zaburzeniami sprawności motorycznej * 2.Lateralizacja funkcji mózgowych i jej wpływ na nabywanie umiejętności czytania i pisania * 3.Zaburzenia spostrzegania wzrokowego a trudności w opanowaniu języka pisanego * 4.Trudności w nauce czytania i pisania jako konsekwencja zaburzeń spostrzegania słuchowego * 5.Wpływ trudności w opanowaniu podsystemu fonetyczno-fonologicznego na powstawanie problemów podczas nauki czytania i pisania * 6.Gotowość dziecka do podjęcia nauki czytania i pisania a zjawisko ryzyka dysleksji * Rozdział III * Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział IV * Prezentacja i analiza wyników badań * 1.Sprawności motoryczne dzieci pięcioletnich * 2.Kształtowanie się dominacji stronneju dzieci pięcioletnich * 3.Sprawności spostrzeżeniowe dzieci pięcioletnich * 4.Poziom opanowania podsystemu fonetyczno-fonologicznego przez dzieci pięcioletnie * 5.Analiza zbiorcza wyników osiągniętych przez dzieci z badanej grupy * 6.Sprawności motoryczne, spostrzeżeniowe i fonetyczno-fonologiczne pięciolatków a ich gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania * 7.Propozycje działań wspierających rozwój dzieci zagrożonych niepowodzeniami w nauce czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 721)
Bibliogr. s. 396-415.
Publikacja odpowiada na zapotrzebowanie teoretyków zajmujących się ewolucją kultury i jej wieloma kontekstami, ale także praktyków - pedagogów, psychologów, nauczycieli, którzy tworzą i wykorzystują strategie pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi oparte na założeniach pedagogiki kultury. Zawiera pięć części: I. Edukacja plastyczna i muzyczna; II. Edukacja w teatrze i w muzeum; III. Media w edukacji; IV. Międzykulturowe i wielokulturowe konteksty edukacji; V. Kreacyjne i kulturowe wartości edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 770)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 277-294.
Część prac w języku rosyjskim.
Publikacja wpisuje się w cykl krakowskich studiów nad edukacją kulturalną i artystyczną. I jej rolą w procesie budowania tożsamości kulturowej współczesnych społeczeństw i narodów. Stanowi ważny głos w dyskusji nad problematyką bardzo szeroko pojętej edukacji kulturowej, kulturalnej i artystycznej. Zebrane w tym tomie artykuły skierowane są głównie do studentów, bibliotekarzy, animatorów kultury, którzy niewątpliwie odkryją w nich jedność teorii i praktyki. Prace Monograficzne 770
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 617)
Bibliogr. s. 178-[191].
Dla psychologów, studentów i rodziców.
Książka ma przybliżyć czytelnikom - psychologom, studentom, rodzicom - sposób, w jaki małe dziecko poznaje świat.Jak uczy się i zdobywa doświadczenie w procesie komunikacyjnym, stając się kompetentnym nadawcą i odbiorcą komunikatów - zarówno językowych, jak i niejęzykowych.Jak eksploruje otoczenie, poznaje je za pomocą wszystkich dostępnych zmysłów. Jak uczy się zachowań związanych z samoobsługą. Kiedy zaczyna rozumieć etykiety nadawane przedmiotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16710 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 998)
Bibliografia, netografia na stronach [198]-223.
Dostępna także jako e-book.
Monografia wpisuje się w coraz intensywniej rozwijający się nurt w naukach społecznych, zakładający, ze tradycyjne skoncentrowanie się badaczy na patologii powinno być równoważone systematycznym poszukiwaniem i badaniem takich kompetencji jednostki, które umożliwiają, ułatwiają i są warunkiem jej pozytywnej adaptacji do środowiska społecznego. Książka wychodzi naprzeciw potrzebom polskich pedagogów, w tym pedagogów resocjalizacyjnych, którzy poszukują nowych inspiracji do pracy wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57964 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej